fbpx
25 Wrz

Jak zmotywować się do nauki?

Jak zmotywować się do nauki? – 5 KROKÓW DO SUKCESU

Jak zmotywować się do nauki, gdy właśnie wróciliście ze szkoły. Jesteście zmęczeni po zajęciach i wszystko, co chcecie zrobić, to klapnąć przed TV z miskę płatków, ale tak naprawdę powinniście się uczyć i najgorsze w tym, że wiecie o tym, a zupełnie nie macie na to ochoty.

Jak uniknąć kunktatorstwa i zwiększyć motywację do rozpoczęcia pracy?

Cóż, trafiłeś we właściwe miejsce. O tym dzisiaj chciałabym z wami pomówić. Oczywiście można podjąć pewne długoterminowe kroki, aby upewnić się, że ten scenariusz zdarza się rzadziej, na przykład budując większą samodyscyplinę i lepsze nawyki związane z nauką…

… Ale co jeśli chcesz zacząć w tej chwili?

Jestem z Tobą. Spróbuj postawić moje 5 kroków do sukcesu, aby zmotywować się do nauki.

jak zmotywować się do nauki

Ucz się z AjkaMAT na moim kanale YouTube

Krok 1: Przejdź się

Zabawne? Jest to jeden z najskuteczniejszych kroków w tym procesie i zwykle jest to najbardziej oporny etap. Kiedy jest jeszcze wiele do zrobienia, wydaje się sprzeczne z intuicją, aby zostawić to wszystko za sobą i wyjść na zewnątrz. Dlaczego więc powinieneś?

Dwa ważne powody:

Chodzenie jest dobre dla twojego mózgu. Chodzenie tworzy produktywny pęd. Porozmawiajmy najpierw o części mózgowej. Umiarkowane ćwiczenia, takie jak chodzenie na spacery, mają kilka zalet:

Po pierwsze, twój mózg jest w doskonałym stanie do otrzymywania i przechowywania nowych informacji. Badania przeprowadzone przez UCLA wykazały, że ćwiczenia stymulują produkcję kilku hormonów czynnika wzrostu, które promują neuroplastyczność lub zdolność mózgu do tworzenia nowych ścieżek neuronowych. Ma to kluczowe znaczenie dla umiejętności uczenia się i zapamiętywania nowych rzeczy.

Jakby tego było mało, ćwiczenia – zwłaszcza ćwiczenia na zewnątrz – są świetne dla twojej energii i poziomu motywacji. Dlatego?

Ćwiczenia produkują endorfiny, substancje chemiczne, które poprawiają nastrój i zwiększają motywację. Przenoszą także więcej tlenu do mózgu, pomagając odeprzeć mgłę mózgu i długotrwałe zmęczenie. Wydostanie się na zewnątrz nawet przez 30 minut wytworzy wystarczającą ilość witaminy D, aby zwiększyć energię i poprawić nastrój.

Ok, więc nauka mówi nam, że ćwiczenia są świetne dla naszych mózgów, ale jest jeszcze jedna naprawdę fajna rzecz, która pomoże Ci zwiększyć motywację. Spacer tworzy pęd.

Pomyśl o tym w ten sposób: wyjście na spacer sprawi, że poczujesz się, jakbyś coś osiągnął. Zamiast siedzieć przy biurku i zadręczać się, że powinieneś coś zrobić, w rzeczywistości coś robisz. Przejdź się po okolicy i wróć do swojego biurka, poczujesz się już dobrze, a to popchnie cię do czytania, rozwiązywania i robienia notatek. Z tego samego powodu, ścielenie łóżka lub zmywanie naczyń zapewnia dobry początek dnia. Tworzy pęd. Obiekty w ruchu zwykle pozostają w ruchu

Krok 2: Zatwierdź pojedyncze zadanie

Wróciłeś ze spaceru i nadszedł czas, aby usiąść i popracować. Nie zaczynaj jeszcze. Najpierw wybierz jedną rzecz, na której chcesz się skoncentrować. Jeśli wybierzesz więcej niż jedną rzecz, będziesz się rozpraszać. Kiedy próbujesz wykonać wiele zadań, będziesz miał ochotę wskoczyć do następnego elementu listy rzeczy do zrobienia, gdy pierwsza rzecz stanie się nudna lub trudna. To jest ludzka natura.

Zamiast tego przygotuj się na sukces i na początku wybierz jedną rzecz. Zaangażuj się w to. Nawet to zapisz. Twoja wola musi być żelazna. Bądźcie zdecydowani. Nauka mówi nam, że ludzie, którzy zapisują swoje cele, mają o 42% większe szanse na ich osiągnięcie. To samo dotyczy listy rzeczy do zrobienia. Kiedy zapisujesz cel, jesteś w niego zaangażowany. Masz na co spojrzeć, a to przypomni ci co masz zrobić w ten dzień.

Wszystko to sprawi, że ​​o wiele łatwiej będzie Ci zrobić jedną bardzo ważną rzecz, na przykład rozwiązać parę zadań lub przygotować się na sprawdzian. Nie będziesz się martwić o trzy tysiące innych rzeczy. Twój mózg musi skupić się tylko na jednym zadaniu. Bądź miły dla swojego mózgu i zaangażuj się w jeden cel, zanim zrobisz cokolwiek innego.

Krok 3: Oczyść miejsce pracy

Następną rzeczą, którą powinieneś zrobić, to uporządkować otoczenie, w którym będziesz pracować.

Jeśli pozwolisz, by twoje miejsce pracy pochłonął chaos, szybko stracisz chęć do nauki. Trudno jest się skupić, gdy miejsce, w którym pracujesz nie jest czyste. Zanim przejdziesz dalej, pozbądź się wszystkiego, co nie jest związane z danym zadaniem. Wyrzuć śmieci. Zamknij komputer. Wyłącz powiadomienia na telefonie Gdy to zrobisz, możesz zacząć.

Krok 4: Pęknij

Twoje tętno wzrosło. Twój mózg jest czysty. Wybrałeś jedną rzecz, nad którą chcesz popracować, zapisałeś ją i oczyściłeś miejsce pracy. Co teraz?

Czas na pękanie.

Zwykle nasz mózg ma duży opór przed uruchomieniem. Może pusta strona się na ciebie gapi, a wszystko, co chcesz zrobić, to włączyć komputer  lub sprawdzić czy ktoś do Ciebie nie napisał. Przełam się, to nie jest takie trudne, jak mogłoby się wydawać. Zrób tak:

  • Jeśli musisz napisać wypracowanie, zacznij. Napisz, co ci przyjdzie do głowy, nawet jeśli nie jest to związane z dokładnie z tematem. Pusta strona to twój wróg. Zapełnij ją.
  • Jeśli natrafisz na kłopoty, po prostu zanotuj coś, co musisz rozwinąć. Następnie przejdź dalej. Zawsze można edytować to co się napisało, ale nie można edytować pustej strony.
  • Jeśli uczysz się do sprawdzianu, skup się, jeśli nie wiesz od czego zacząć, po prostu wyjmij swoje notatki i wpatrz się w nie przez pięć minut. Możesz zrobić wszystko przez pięć minut. Dotyczy to każdego zadania domowego lub nauki, którą musisz wykonać. Na początku stawiaj sobie głupio łatwe zadania. Następnie zwiększaj trudność, gdy nabierasz rozpędu i koncentracji.

Krok 5: Użyj techniki Pomodoro, aby pokonać bezradność

Oto sposób na pokonanie oporu przed nauką za każdym razem:

Ustaw zegar na dwadzieścia pięć minut i pracuj tylko nad jednym zadaniem w ciągu tych dwudziestu pięciu minut. Zrób pięciominutową przerwę po uruchomieniu zegara. Powtórz swój blok 25/5 jeszcze cztery razy. Zrób dłuższą przerwę. Technika Pomodoro pomaga nie tylko wyeliminować opór, ponieważ praca przez 25 minut jest łatwa do opanowania; z czasem może także pomóc zwiększyć zasięg i koncentrację uwagi.

Zdziwisz się, jak szybko ten 25-minutowy blok czasu mija, a gdy już zaczniesz płynąć, nie bój się zignorować minutnika i iść dalej! Cały sens techniki polega na tym, żeby zacząć.

Podczas pracy trzymaj kawałek papieru obok siebie. Kiedy coś wymyślisz, zapisz to na kartce papieru i wróć do pracy. Pomaga to wypędzić rozpraszające myśli z mózgu. Kiedy je zapisujesz, łagodzisz potrzebę ich zapamiętywania przez mózg i uwalniasz mięśnie skupiające się na wykonywanym zadaniu.

POWODZENIA – podobał Ci się artykuł – zobacz co jeszcze ciekawego na moim blogu: https://ajkamat.pl/blog

Zostaw komentarz

Zaloguj się z pomocą: